środa, 20 czerwca 2018

Exploding box + tekturka 3D = kurs

Witajcie serdecznie :)

Exploding box, to jeden z ciekawszych pomysłów na upominek w scrapowym rękodziele. 
To przestrzenne pudełko z kartonu o różnych wymiarach (zwykle 10x10x10 cm) i kolorach, posiadające wieczko. Po otwarciu wieczka boki pudełka opadają, ukazując swoje wnętrze - różnorakie kompozycje o wspólnym motywie przewodnim.
W centralnej (środkowej) części - ze względu na dużą przestrzeń - najlepiej prezentują się figurki, ozdoby w formacie 3D, sekretne szkatułki. Tematów na box może być wiele - z okazji narodzin, zdanych egzaminów, urodzin, przejścia na emeryturę, czy też ślubu. I taki właśnie ślubny exploding box chciałabym Wam zaprezentować  krok po kroku, uwzględniając przy tym
tekturkę pary młodej w formacie 3D.


-ZACZNĘ OD ZŁOŻENIA TEKTURKI 3D -

Jest ona wbrew pozorom bardzo prosta w złożeniu (poszczególne szczelinki sukni mają oznaczenia). Miejscami użyłam kleju, żeby mieć pewność, że tekturka będzie solidna i stabilna. 


Ubiór Państwa Młodych :)
Grzechem byłoby zostawić tekturkę w takim surowym stanie. Dlatego wybieliłam ją białym gesso, prysnęłam białą perłową mgiełką, a później naniosłam nieco szarości i granatu by ładnie ubrać pana młodego w garnitur. Najlepiej zrobić to za pomocą gąbeczki, ja użyłam pędzla i zrobiły się miejscami smugi.
Pamiętajcie, że użycie zbyt dużej ilości mediów w jednym czasie, może spowodować rozmięknięcie tekturki, i jej zniszczenie. Przez nieuwagę tak właśnie było u mnie - tekturka w swoim najdelikatniejszym miejscu osłabła i niestety złamała się. Także moja pani młoda utraciła welon, można powiedzieć, że jest już "po oczepinach" ;)

Suknia
Do jej stworzenia użyłam kilku koronek w różnych odcieniach (ecru, beż, szary), niewielkich perełek oraz dwóch pasków białej kartki papieru (na brzegach użyłam ozdobnego dziurkacza). Długość poszczególnych części do otoczenia sukni ok. 20 cm. Wszystko przykleiłam klejem
na gorąco jednocześnie marszcząc i falując koronki i papier.


- CZAS NA PUDEŁKO -
W pracy wykorzystałam czarną bazę do boxa. Każda ze ścianek ma 10x10 cm. Chciałam by czarne brzegi pudełka były widoczne, dlatego do obklejenia przygotowałam papiery o wymiarach o 2-3 mm mniejsze. Potrzebnych jest 5 arkuszy do środka pudełka, i 4 arkusze na zewnątrz (ewentualnie 5 jeśli chcecie obkleić spód). Dla przyjemnego wizualnego efektu byłoby dobrze, gdyby wzory papierów pasowały do siebie. U mnie dodatkowo na zewnątrz i wewnątrz pudełka powtarza się papier w pięciolinie i nutki. Pozostałe papiery są w jasnej i ciemnej tonacji (pasują do czarnej bazy), a całość jest rozświetlona przez wzór kwiatowy i złote akcenty.

Obklejam wieczko papierami odpowiedniej wielkości i składam. Wieczko jest zaprojektowane tak, by nie używać kleju -wszystko ładnie się składa, dobrze trzyma dzięki skrzydełkom.


DEKORACJA Boxa...
czyli to, co najprzyjemniejsze w całym tworzeniu :) Warto przemyśleć kompozycje ścianek - dobrać kształty ozdób, kolory, dobrze też jest poświęcić jedną ze ścianek na karteczkę z życzeniami czy liścik. Użyłam wielu filigrankowych tekturek, kilku kwiatów, gotowych wycinanek.
Tekturki wybieliłam i przetarłam brązowym tuszem. Moja gąbeczka z tuszem jest już nieco przyschnięta (nie nadaje się już do odbijania stempli), ale dobrze sprawdza się przy tuszowaniu brzegów papierów czy tekturek ;) Także wartko sobie zachować zużyte media,
bo mogą być jeszcze użyteczne ;)
Na koniec przyklejam klejem na gorąco parę młodą, ozdabiam podłogę wokół nich
perełkami, kwiatami i gotowe! :)

Tak wyglądają poszczególne ścianki boxa


Państwo Młodzi umieszczeni na podłodze boxa wśród róż i perełek-koralików.
W tle udekorowane ścianki i karteczka z życzeniami.

 Zamknięty box można przewiązać wstążką i upominek gotowy! :)

Z Filigrankowego sklepu użyłam:
    

    

   

   

  

  



 Ciepło Was pozdrawiam i życzę wielu zrealizowanych pomysłów :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz