piątek, 11 stycznia 2019

Easel card w formie kapelusza - kurs w 10 krokach

Wprawdzie Sylwester już za nami, ale Karnawał trwa. A jak Karnawał, to maski, stroje, kapelusze...
Postanowiłam zatem zainspirować się karnawałem, a ściślej mówiąc - kapeluszem.
W tym celu wykorzystałam okrągłą bazę



Na niej powstała forma kartki sztalugowej (easel card) w formie kapelusza








 Aby zrobić podobną kartkę potrzebujemy:
wypomnianą na początku bazę, grubszy papier np. wizytówkowy, tekturę falistą, papier scrapowy, beermatę, tekturkę ramkę, tekturkę ornament oraz tusz, puder do embossingu

Krok 1.
 Wycinamy 3 koła wielkości bazy :1 z grubszego papieru, 2 - z papieru scrapowego. W jednym z nich odcinamy kawałek tak, by pasował do środkowej części bazy


 Krok 2 
Z tektury falistej i papieru scrapowego wycinamy 2 paski o wymiarach: 27 cm x 4m
Z beermaty wycinamy 1-2 koła o średnicy 8,5 cm. Takie samo koło wycinamy z papieru scrapowego


Krok 3 
Tuszujemy brzegi wszystkich elementów wyciętych z papieru scrapowego


Krok 4
 Sklejamy koła 8,5 cm z beermaty i papieru scrapowego w jedno. Brzeg powstałego w ten sposób koła smarujemy klejem, a następnie przyklejamy do niego pasek wycięty z falistej tektury






Następnie na brzeg naklejamy pasek z papieru scrapowego


Krok 5
Górną część bazy zginamy na pół


Krok 6
 Na koło wycięte z grubszego papieru naklejamy koło z papieru scrapowego 



Krok 7
 Do środka bazy przyklejamy koło z papieru scrapowego (z odciętym fragmentem)




Krok 8
 Na zagięty fragment bazy naklejamy koło z naklejonym papierem scrapowym




Krok 9
Na górę bazy przyklejamy walec, który zrobiliśmy na początku




Krok 10
 Ozdabiamy powstałą formę. Przyklejamy koronkę, kawałek wstążeczki, zembossingowane tekturki i kompozycję kwiatową



 








Wykorzystane materiały:


https://www.filigranki.pl/ramki/3941-tekturka-ramka-119-kolo.html      Tekturka ORNAMENT  1
https://www.filigranki.pl/foamiran-pianka/4438-foamiran-60x70cm-bialy.html     Baza kartka 14,5x14,5

    Mam nadzieję, że spodobała się Wam ta forma kartki, a kurs, który przygotowałam pomoże Wam stworzyć własny kapelusik.

Pozdrawiam serdecznie :-)

___

5 komentarzy:

  1. Piękny kapelusik i śliczne kwiaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Zachęcam do stworzenia własnego kapelusika :-)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :-) Mam nadzieję, że kurs pomoże w stworzeniu fajnej kartki w nietypowym kształcie :-)

      Usuń
  3. Właśnie robię kapelusik i przepraszam, ale według mnie te paski z falistej tektury i ten z papieru scrapowego są za krótkie do koła o średnicy 8,5 cm. O ile tekturę przykleiłam odwrotnie niż na kursie, bo wtedy jest dłuższy ten pasek, to scrapowy nadal jest za krótki. i trochę lipa, bo nie mam więcej tego samego papieru by dociąć dłuższy. Chyba będę się ratować sztukowaniem ;-)

    OdpowiedzUsuń