sobota, 22 lipca 2017

Kartka składana do środka - kurs


Witajcie kochani !

Dzisiaj prosty i szybki kurs na wykorzystanie kartki składanej do środka.
W naszym sklepie znajdziecie 3 typy tych kartek, 
różniących się rozmiarem : kartka A5, kartka DL oraz kartka kwadratowa.

Ja wybrałam kartkę DL, ponieważ świetnie nadaje się na bazę zaproszenia :)

Będziemy potrzebować :

- papier scrapowy ( u mnie Nostalgia 01 oraz Niewinność 01 ) 
- papier bazowy 300 g
- klej, taśma dwustronna
- tekturki i inne ozdoby wg upodobania 


1.  Rozpoczynamy od obklejenia bazy papierem scrapowym. 
W tym celu przycinam papier do odpowiednich wymiarów - i tutaj nie ma reguły :) 
wszystko zależy od waszego upodobania. 
U mnie papier scrapowy jest minimalnie mniejszy od bazy.
 Tak więc z papieru Nostalgia 01 wycinam 
- 2 kwadraty o wymiarach 9,8 x 10,3 cm 
- oraz prostokąt 19,7 x 10,3 cm na stronę zewnętrzną.

Na stronę wewnętrzną - Niewinność 01 - 
- 2 kwadraty oraz prostokąt o tych samych wymiarach, 
oraz dodatkowo 
- 2 kwadraty o wymiarach 9x9 cm, które umieszczę na stronie zewnętrznej bazy.

Bazę obklejam pomijając 2 mniejsze kwadraty.
Po obklejeniu, przygotowuję pozostawione kwadraty, strzępiąc im nieco boki za pomocą narzędzia do postarzania lub nożyczek. Następnie przyklejam je na zewnętrznej stronie bazy, otrzymując następujący, nieco przestrzenny efekt :


- Kolejnym krokiem jest wykonanie "zamknięcia" zaproszenia.
Z papieru bazowego wycinam pasek o długości 42 cm oraz szerokości 3cm 
( jesli nie dysponujecie tak dużym arkuszem możecie wyciąć dwa krótsze paski, które skleicie razem. 
Miejsce łączenie zostanie zatuszowane papierem scrapowym :) 

Pasek bigujemy w dwóch miejscach tak aby objął ładnie naszą kartkę, 
a następnie sklejamy tak ,by stanowił nasuwaną klamrę. 
Następnie docinamy papier scrapowy, którym obkleimy pasek
( u mnie są to 2 kawałki o wymiarach 19,4 x 2,8 cm  ).



- Teraz najprzyjemniejsze :) - ozdabianie. 
Ja do ozdabiania wybrałam tekturki.
Na klamrze umieściłam okrągłą ramkę oraz mały szyld - dostępne w Filigrankowym sklepie.


- ramkę podkleiłam kółkami wyciętymi z papieru bazowego, aby łatwiej było ją przykleić do paska,
na szyldzie umieściłam wcześniej wydrukowany napis. 
Połączyłam ze sobą oba elementy za pomocą kosteczek dystansowych, aby uzyskać efekt przestrzenności. 



- Po ozdobieniu klamry, przyszedł czas na ozdobienia wnętrza zaproszenia.
I tutaj również Filigrankowe tekturki, które umieściłam na bocznych skrzydełkach zaproszenia.




i gotowe :) 


szybki i łatwy sposób na przygotowanie zaproszeń - nie tylko ślubnych, 
z wykorzystaniem Filigrankowej bazy, która znacznie ułatwi pracę :) 



wykorzystane materiały :

 
 
 

  


pozdrawiam i życzę nieustających pomysłów !

Iza 





8 komentarzy:

  1. Замечательный урок и красивая открытка. Спасибо!

    OdpowiedzUsuń
  2. super :) świetny pomysł pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione papiery! Świetny kursik.

    OdpowiedzUsuń
  4. Iza, piękne wykonanie i super kurs, na pewno skorzystam! :D

    OdpowiedzUsuń